woensdag 13 januari 2016

NIEUW JAAR, NIEUWE KANSEN.

Het is nu bijna een jaar geleden dat ik met mijn blogjes begon. De eerste schreef ik op 15 januari 2015, eindigde met nummer 43 en ze zijn 9835 keer bekeken.
Sta nu weer in het nieuwe jaar en  heb geen idee waar het me gaat brengen. Neem het maar net als anders,  dag voor dag  en zo intens mogelijk.

Heb net mijn eerste schrijfsel even  teruggelezen en mijn huisgremlin  is er dit jaar ook weer klaar voor.
Hij is  net voor de feestdagen gepromoveerd tot nummer één hond en je wilt niet weten hoe snel ze dat zelf oppikten. Reden daarvoor was dat de twee elkaar steeds vaker in de haren vlogen en  Bo daarbij toch behoorlijk gehavend werd ondanks dat hij gelijk op de rug ging liggen. Ik las  toevallig ( dat bestaat niet hè) daar iets over en dus is mijn oude maatje, die inmiddels al 13 jaar is, ontheven van zijn leiders taak en mag hij met pensioen. 
Ik ben gelijk in  de ogen van mijn gremlin nog verder gedegradeerd, want  kreeg 's avonds een oor van zijn stoffen haas voor de voeten geworpen zo van...kijk vrouwtje...jij kunt zelf geen haas meer vangen dus ik zorg wel dat je ook wat krijgt.

Heb inmiddels ook antwoord van de verzekering of de behandeling van de xanthelasma. Deze gaat niet vergoed worden. Je moet het blijkbaar gewoon laten groeien totdat  je niets meer ziet en dan is het medisch gezien pas noodzakelijk. Het geld wat je als ziekteuitkering binnen krijgt willen ze ook zo snel mogelijk en op allerlei manieren weer binnen krijgen. Stel je voor dat je er leuke dingen van gaat doen.
Hoop dat ik snel opgeroepen wordt voor de volgende trial van het UMCG. Deze keer om te kijken of ik wel in aanmerking kom voor coils en draai dan mee in de testgroep om te kijken wat de coil eigenlijk doet.
Ga ik uit van het meest gunstige scenario dan zou het mogelijk kunnen zijn dat ik  over een tijdje wat meer lucht zou kunnen hebben. Heb dan ook geen recht meer op ziektewet en zal weer werkzoekende gaan worden. 
Lijkt me een leuke uitdaging, heb al 10 jaar geen baan meer gehad enkel een dagtaak aan het doorkomen van de dagen. Eerst de jaren die ik nodig had om met het grote verlies om te gaan en daarna met de COPD.

Heb al een hoofd vol plannen die ik graag allemaal uit zou willen voeren, zal er niet rijk van worden, maar er vast een boel plezier  en voldoening aan beleven.
Ben erg benieuwd wat 2016  voor me in petto heeft en wat er op mijn pad gaat komen. Heb voor mezelf net even een medicijnkaart getrokken en verbaas me iedere keer weer over de boodschappen die ze hebben. Medicijnkaarten  hebben diersymbolen als helende kracht en vandaag sprong de kikker in mijn leventje( lees hier)
Leuk, want kon letterlijk en figuurlijk wel een opkikkertje gebruiken.

Had vorige maand een mooie tekening gemaakt van Martin Luther King jr.  en ook dit citaat van hem sprak me erg aan :

“If you can't fly then run, if you can't run then walk, if you can't walk then crawl, but whatever you do you have to keep moving forward.”

Hoop voor ieder die dit leest dat het een inspirerend, motiverend, draaglijk en liefdevol jaar gaat worden  en laten we vooral blijven lachen.

Tot slot nog even weer een gedichtje van mijn hand geschreven in juli 2007. en zo werkt het eigenlijk nog steeds voor mij.


 
gevoelsstroom

vanuit mijn hart, via mijn handen
vloeien emoties op papier
laat pijn, verdriet en vreugde stromen
en lees daarna de woorden hier

gevoel, soms kun je iets niet zeggen
geen zinnig woord komt uit je mond
al schrijvend komt het dan naar buiten
datgene, wat jij belangrijk vond

jou gevoel stroomt zo naar anderen
je blijdschap, of iets dat je kwelt
terwijl je mond niet heeft bewogen
heb je een heel verhaal verteld

zo lees je dan de stroom van velen
die voeden dan weer jouw gevoel
geven  je warmte terug en vreugde
heeft je leven weer een doel


- mums - 








Geen opmerkingen:

Een reactie posten